"Binnen een week was alles geregeld"
Dat werkt simpel! Je gaat een overeenkomst aan bij Alfa en beëindigt het contract met je huidige accountant door middel van een opzegbrief. Vervolgens wordt je financiële administratie opgezet, er wordt een autorisatie gedaan en er worden afspraken gemaakt over de samenwerking.
Als je overstapt naar Alfa, dan nemen we een groot gedeelte van de kosten voor het omzetten van de financiële gegevens voor onze rekening. Daarnaast ontvang je een offerte voor alle werkzaamheden en adviesdiensten die we voor je uitvoeren. Zo zijn we transparant en weet je waar je aan toe bent.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van je huidige accountant. We hebben voor jou een opzegbrief opgesteld die je kunt versturen.
Wij vragen alle relevante gegevens op bij je huidige accountant en wij regelen alle noodzakelijke machtigingen bij de Belastingdienst. Denk aan de kopie aanslagen en de uitstelregeling. We zorgen dat je (indien van toepassing) wordt meegenomen in de uitstelregeling van de Belastingdienst.
Dat kan vrij snel als we snel over de benodigde stukken kunnen beschikken. Meestal is het binnen twee weken geregeld!
Alfa werkt met verschillende software pakketten die voor je branche of sector heel interessant kunnen zijn en dat kan een overweging zijn om over te stappen naar een nieuw pakket, maar dat bepalen we altijd in nauwe afstemming!
Uiteraard zorgen wij ervoor dat de overdracht en opslag van alle gegevens niet alleen snel maar ook veilig gebeurt. In het collegiaal overleg met je huidige accountant maken we hier ook duidelijke afspraken over.
Je krijgt een vast contactpersoon aangewezen waar je met al je vragen terecht kunt. Zo kunnen we snel en zorgvuldig met je schakelen.
Bij het overstappen draag je de administratie over naar Alfa en dit kan in principe op ieder moment in het jaar. Stap je na 1 januari over dan start Alfa met een nieuwe boekhouding in dat jaar waarbij we zoveel mogelijk gegevens proberen over te zetten.
De collega’s van Alfa Salaris en Personeel zorgen ervoor dat je bij het overstappen niet misstapt. Daarom nemen zij persoonlijk contact me je op zodra bekend is dat jij de salarisverwerking door ons laat verzorgen. Op deze manier zorgen ze er niet alleen voor dat er geen relevante informatie tussen wal en schip valt bij het inrichten en beoordelen van de administratie, maar peilen ze ook jouw behoefte aan onze HR-dienstverlening. Zo kunnen ze werkafspraken maken die overeenkomen met jouw wensen en dicht bij jouw praktijk staan.
Dat regelen wij voor je. Wij nemen contact op met de Belastingdienst en zorgen in afstemming met je vorige accountant dat de elektronische uitwisseling van gegevens wordt overgezet naar Alfa.
We willen er zeker van zijn dat wij de dienstverlening die wij beloven ook echt waar kunnen maken. Dat kunnen wij pas doen als we zeker weten dat er geen risico’s, onvolkomenheden of wettelijke beperkingen zijn die dat belemmeren.