Banner

Alfa ondersteunt de Dutch Food Week

27 mei 2022 | Door:  Hans de Bie

Alfa is leadpartner van Dutch Food Week. Dit is een initiatief van de Topsector Agri & Food en brengt de positieve kracht van ons voedsel in beeld. Tijdens Dutch Food Week, dit jaar van 8 tot en met 15 oktober 2022, delen partijen uit de foodsector hun enthousiasme, kennis en kunde met de samenleving. Boeren en tuinders, ondernemers uit toeleverende en verwerkende industrie, retail, overheid en wetenschappers laten zien hoe zij werken aan de productie, distributie en ontwikkeling van ons voedsel.  

Hans de Bie, marktmanager Food & Agri van Alfa: “Veel van onze klanten zijn onderdeel van deze voedselketen en dit is een van de redenen waarom wij dit initiatief vanuit Alfa ondersteunen”. Inmiddels is het contract ondertekend. Behalve partners (bij voorbeeld leadpartners als Albert Heijn, Rabobank, Bayer Crop Science, Paleis Soestdijk, de Provincie Noord-Brabant en Royal Cosun) dragen ook de ministeries van LNV en EZ via subsidies bij aan Dutch Food Week. 

In de editie 2022 brengt Dutch Food Week de positieve kracht van ons voedsel in beeld. Samen met boeren en tuinders, (lokale) overheden, inspirerende foodondernemers en het groen onderwijs wordt gezond eten, duurzaamheid in de keten en goed leven in de spotlights. Samen en gezond koken en genieten van eten is in onze huidige wereld misschien wel belangrijker dan ooit. Dutch Food Week stimuleert het delen van kennis met elkaar op allerlei vlakken zoals de foodprint van onze maaltijd en het productieproces en toont nieuwe ontwikkelingen die met ons eten te maken hebben. Voor meer informatie kun je kijken op de website www.dutchfoodweek.nl.  


Bert van Wanrooij (aanjager en teamlid van Dutch Food Week) en Hans de Bie, marktmanager Food & Agri bij Alfa. 

Hans de Bie

Hans de Bie

Marktmanager Food & Agri

088 253 1015 | hdebie@alfa.nl


Meer over Hans