Banner

Plezier hebben in het leven is het belangrijkst! Maar waar haal je de tijd vandaan?

14 februari 2020

Wat een verhaal moest worden over wat een klantbeheerder nou eigenlijk doet, nam het gesprek al snel een andere wending: het motto van Erik Koster (senior klantbeheerder): “Plezier hebben!” Erik is senior klantbeheerder bij Alfa Accountants en heeft dus een drukke en verantwoordelijke baan. Waar haalt hij de tijd vandaan?

Druk, druk

Erik Koster is een druk bezet man. Naast zijn drukke baan volgt hij ook nog even de opleiding tot MKB Accountant. Thuis is hij druk met zijn gezin. Vader van Hidde (7) en Sil (4), daar heb je je handen vol aan. Achter elke succesvolle man zit een kanjer van een vrouw en die heeft hij dan ook, maar ook zij heeft een drukke baan. Een succesvol eigen bedrijf over gezond eten, Foodsisters, samen met haar zus. En of dat niet nog genoeg is, is hij vrijwilliger bij de plaatselijke tennisclub, de jeugdbeweging en de herenclub. De herenclub is zelf in het leven geroepen met een aantal buurtbewoners van het dorp waar hij woont. Zij gaan verschillende bedrijven langs en krijgen daar een rondleiding. Dit doet Erik om de sociale contacten aan te halen in zijn dorp, maar natuurlijk ook om daarna even met de heren na te praten in het plaatselijke café onder het genot van een biertje.

Sporten

“Nu de kinderen wat groter worden, heb ik de voetbal weer opgepakt en speel mee in het  veteranenteam. Dat viel eerlijk gezegd wel een beetje tegen. Ik had, ondanks dat ik elke week tennis, toch wel weer wat conditie op te bouwen.” Om zijn teamgenoten bij te kunnen houden, heeft hij toch maar weer zijn hardloopschoenen afgestoft. Wellicht dat hij zijn wielrenfiets, welke al jaren in de schuur staat, binnenkort ook afstoft?

Gedreven

Maar Erik doet al deze dingen niet zomaar. Vooral het sociale aspect van zijn bezigheden vindt hij erg belangrijk. Erik is altijd in voor een grapje, bij zijn collega’s wel bekend. Toch neemt hij zijn baan als klantbeheerder erg serieus “Ik wil graag van toegevoegde waarde zijn voor mijn klanten.”

Hij heeft het beheer over de klantdossiers en is het aanspreekpunt voor de klant. Als klantbeheerder vindt hij vooral de klantcontacten erg leuk. “Ik heb veel tuinders en akkerbouwers als klanten, bij hen loopt het zakelijke leven en het privéleven vaak door elkaar heen. Hierdoor kan ik mijn klanten op meerdere vlakken adviseren en begeleiden.” Maar ook MKB klanten weten hem te vinden. Samen met een professioneel en enthousiast team van verschillende gespecialiseerde collega’s kan hij zijn klanten optimaal van dienst zijn. Zowel op boekhoudkundig gebied alsook fiscaal, juridisch of op het gebied van personeelszaken, waarbij eveneens wordt gekeken naar de continuering en de toekomst van het bedrijf. “Het is prettig om mijn klanten zo veelzijdig van dienst te kunnen zijn.”

Om zichzelf optimaal te kunnen uitdagen volgt hij, na zijn afgeronde studies Bedrijfseconomie en Master Accountancy & Control, op dit moment de opleiding om MKB Accountant te worden, welke hij hopelijk volgend jaar heeft afgerond. “Het is belangrijk om het beste uit jezelf te halen en jezelf te blijven ontwikkelen” zegt hij daarover. “Ik heb gekozen voor een opleiding waarin ik klanten zo goed mogelijk kan adviseren en begeleiden. Dit vind ik leuk om te doen en ik krijg hier energie van.”

Tijd over om plezier te hebben?

Op de vraag waar hij de tijd vandaan haalt om plezier te hebben, heeft Erik een duidelijk antwoord:

“Het is belangrijk om plezier te hebben in álles wat je doet, of dat nou privé of zakelijk is. Vooral dingen oppakken waar je energie van krijgt, maar je moet er natuurlijk altijd zelf iets van maken.” Ook met plezier naar je werk gaan is erg belangrijk. “Het is fijn op een kantoor te werken met leuke collega’s die om elkaar denken en waar persoonlijke ontwikkeling wordt gestimuleerd.”

Erik vindt het belangrijk om plezier te hebben in wat je doet, zowel zakelijk als privé; en dat lukt hem heel aardig…