Jentse Dijkshoorn
Klantbeheerder
088 2532209 | jdijkshoorn@alfa.nl
17 juni 2019 | Door: Jentse Dijkshoorn
Afgelopen dinsdag 11 juni heb ik deelgenomen aan de introductiebijeenkomst voor nieuwe medewerkers op het hoofdkantoor in Wageningen. Samen met ongeveer 20 andere nieuwe collega’s van de verschillende vestigingen hebben we de organisatie leren kennen en verschillende workshops gevolgd.
In de ochtend stelden de drie leden van de raad van bestuur zich aan ons voor. In drie korte bevlogen presentaties belichtten zij de kernwaarden van Alfa en welke rol zij spelen in de vervulling daarvan. Ik vond het mooi dat er ook ruimte was om onze eerste ervaringen met hen te delen. In het begin was de sfeer nog wat afwachtend. Dit veranderde al snel na de presentatie van Fou-Khan Tsang en de korte kennismakingsgesprekjes onder leiding van Marco Vermin.
Na een goed verzorgde lunch kregen we een training “Gezond Werken” over manieren waarop je de belasting van je lichaam tijdens je werk kunt verminderen. Deze training vond ik minder leuk, maar wel nuttig. Daarna volgde de workshop “communicatie met DISC” waarin we inzicht kregen in onze DISC-persoonlijkheidsanalyses en hoe je goed kunt communiceren in een team met verschillende persoonlijkheden. Deze workshop vond ik interessant en het eigenschappenspel en de quiz zorgden ook voor meer interactie.
Valentijn van Poucke van Marketing & Communicatie sloot de dag af met een workshop over “het ideale klantgesprek”. Tijdens deze workshop liet hij ons in korte tijd kennis maken met de basis van een goed (klant)gesprek. Hierbij kwamen vooral de, vaak herkenbare, valkuilen aan bod en gaf hij ons goede tips voor een succesvol (klant)gesprek.
Door de verschillende onderdelen tijdens deze dag heb ik een beter beeld gekregen van de kernwaarden en cultuur bij Alfa. Daarnaast vond ik het leuk om op deze manier een aantal collega’s van andere vestigingen te leren kennen.